Najnowsze wpisy, strona 2


gru 23 2010 Tymczasowa strona Evo OS
Komentarze: 0

Tak sobie myślałem, że jak się zaczyna jakiś projekt to dobrze mieć jakąś stronę. Niestety nie mogłem się zdecydować na nic więc narazie będzie tylko domena i jakaś prosta stroneczka napisana przeze mnie własnoręznie ;-) Póki co jest tylko logo, ale może się coś niedługo pojawi. Serwer jest na republice, ale najlepiej wchodzić na niego przez adres http://evosystem.ocom.pl/

energizer : : system, os, evo
gru 09 2010 Logo EVO
Komentarze: 0

Może nie jest to najważniejsza rzecz, ale na pewno dość ważna. Oto moje logo EVO:

hosting zdjęć

Trochę może zajeżdża KOffice ale przecież teraz będzie Calligra Suite ;-)

energizer : :
gru 07 2010 Oprogramowanie Qt - ciąg dalszy
Komentarze: 0

W ostatnim czasie napotkałem się na qt-apps.org na aplikację QIviewer. Jest to prosta przeglądarka obrazów - działa ok i to jest dobre :-) Jest jeszcze jedna aplikacja do Evo OS :-)

Kolejnym punktem jaki chciałem omówić to powstanie (a raczej przekształcenie KOffice w) Calligra Suite. Ogólnie chodzi o poszerzenie i pewne zmiany pakietu KOffice. Mnie interesuje jednak inna rzecz - wspaniałe ikonki, które jak zauważyłem w Calligra Suite nie są już używane. Może mógłbym je jakoś zawinąć do innego projektu? :->

Ostatnia rzecz to znalezniona przeze mnie nowa książka LFS http://www.linuxfromscratch.pl/ w polskim tłumaczeniu. Jest wiec szansa, że jeszcze raz wezme się za Evo OS :-]

energizer : : qt, kde, przeglądarka, qiviewer, obrazów
paź 04 2010 Evo OS 0.1 Virtual Edition wydany ;-)
Komentarze: 0

Od ostatniego wpisu nie zmieniło się wiele. Postanowiłem udostępnić pierwsze wydanie mojej dystrybucji w postaci obrazu VirtualBox'a. Zdaje sobie sprawę, że system jest jeszcze nie dopracowany i wiele mu brakuję, ale pewnymi rzeczami poprostu nie chciałem się już zajmować ze względu na zmianę koncepcji. Nie mniej jednak zachęcam do przetestowania dystrybucji, wszelkie porady i sugestie miło widziane :-)

Obraz ma 2 GB ale dzięki 7zip udało się zmniejszyć obraz do mniej niż 800MB :-) Poniżej linki do archiwum podzielonego na 2:

http://www.sendspace.pl/file/473a4f30a4d6e3acc3699e0
http://www.sendspace.pl/file/0854f421d80c7ca42e80c4a

energizer : :
wrz 28 2010 Coś się rusza
Komentarze: 0

Chłopaki się starają więc cały czas do przodu :P EvoOS 0.1 praktycznie gotowy ;-)

1. System oparty o Arch Linux
2. Menedżer logowania SLiM
3. Przeglądarka internetowa Arora
4. Komunikator internetowy Psi
5. Komunikator internetowy Skype
6. Odtwarzacz multimedialny VLC
7. Odtwarzacz muzyki QMPlay
8. Edytor tekstu Juffed
9. Przeglądarka obrazów XnViewMP
10. Menedżer archiwów Q7Z
11. Obsługa dźwięku dzięki OSS
12. Mixer Osso
13. Zrzuty ekranu ScreenGrab
14. Menedżer okien Openbox
15. Obsługa ikon i tapet na pulpicie przez iDesk
16. Panel systemowy PyPanel
17. Menedżer plików QtFM
18. Srodowisko programistyczne QtCreator

To chyba tyle, chyba że o czymś zapomniałe ;-)

Szczególne podziękowania dla iria za konsultacje :-)

Obraz udostępnie w najbliższym czasie jak wymyślę jak wsadzić gdzieś obraz ponad 2GB :-P

energizer : :